Borgmestrene har det fint med pressen

De er i kontakt med de lokale journalister mindst en gang om ugen. Hver femte har daglig kontakt.

22. 02. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Generelt er et pænt flertal af borgmestre alt i alt godt tilfredse med den samlede nyhedsdækning i kommunen, og de 28 procent, som faktisk er utilfredse, forklarer blandt andet, at de savner viden hos journalisterne og en lidt mere åben holdning til historier.

9 ud af 10 borgmestre svarer, at de generelt har en god relation til pressen. Måske fordi begge parter, som Nordfyns borgmester Morten Andersen (V) siger, har brug for hinanden. Han og stort set alle hans borgmesterkolleger har i hvert fald kontakt med en journalist mindst én gang om ugen. En del har det endog dagligt.