Færre sager på den lukkede dagsorden

Lokaljournalist på Dagbladet Stevns Henrik Fisker lægger selv vægt på at have et godt forhold til sine kilder, og han er ikke overrasket over, at borgmestres relation til pressen generelt er god.

22. 02. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

På Dagbladets lokalredaktion i Stevns bliver kommunens dagsordener fulgt nøje, og det er ikke altid, at betegnelsen ”lukket dagsorden” bliver taget for gode varer.

– Det er ingen hemmelighed, at vores redaktion har lagt arm med både politikere og direktion om at få flere åbne sager på dagsordenen, og jeg kan godt finde på at ringe til kommunaldirektøren og spørge, hvorfor noget var på den lukkede dagsorden eller skrive, at vi ikke kunne få oplysninger om et emne, fordi det var på den lukkede. Efter min mening er alt for mange sager på den lukkede dagsorden uden en saglig begrund­else, og det skal man som journalist interessere sig mere for, siger lokaljournalist gennem 19 år Henrik Fisker, som har redaktion på Nytorv i Store Heddinge.