Godt selskab og stærk journalistik

Redaktionschef Gitte Kvist, DR P4 Østjylland er glad for, at en borgmester kalder P4 Østjylland for seriøs og fantastisk.

Illustration: Mai-Britt Amsler
22. 02. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

I forbindelse med kommunalvalget havde DR Østjylland som noget nyt sendt én reporter ud på vagt i hver af de 10 kommuner, distriktet dækker. Hvordan opgavefordelingen skal være fremover, er stadig et åbent spørgsmål.

– Vi gør mere ud af at dække kommunerne systematisk, og vi har som noget nyt nogle reportere, der arbejdede som kommunereportere. Lige nu overvejer vi, om det er bedst at én medarbejder dækker én kommune, eller om det er bedst, at man dækker emneorienteret, for eksempel dagtilbud, så man kan se forholdene på tværs. Begge dele er interessant, og vi vakler lidt, siger redaktionschef Gitte Kvist, DR Østjylland.