Udligning

DF: Hovedstadsudligningen kommer på forhandlingsbordet

Vi skal mere end at rette fejl i forhandlingerne om det kommunale udligningssystem, lyder det fra Dansk Folkepartis finansordfører, René Christensen.

08. 03. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Rudi Holm

Dansk Folkeparti får en af de helt centrale roller, når der i løbet af de kommende uger skal forhandles nyt kommunalt udligningssystem på Christiansborg. En sag, der har fuld bevågenhed fra landets 98 kommuner. Dansk Folkepartis finansordfører René Christensen erkender, at der er lagt op til nogle svære forhandlinger, fordi der er mange interesser på spil i de forskellige partier.

– Men fordi noget er svært, skal man jo ikke sige, at man ikke vil. Det er måske forskellen blandt nogle af partierne på Christiansborg. Nogle vil ikke rigtigt røre ved denne sag og siger, at vi nok bare må leve med de skævheder, der er. Vi siger, at selv om det er svært, vil vi rigtigt gerne kigge på det, siger René Christensen.