Ledelse
Arbejdsmarked
Byråd

Nye politikere varmer op til arbejdet

Fuld diskretion og mulighed for at stille alle de kloge og vigtige spørgsmål, som en ny politiker kan brænde inde med. Sådan er rammerne på et kursus i den fiktive Kattegat Kommune. En kursusmodel, der har overlevet i 40 år.

Henrik Kjær (EL) (t.v.) og Lars Tegl Rasmussen (K), begge Ringsted, er et godt eksempel på, at man godt kan hygge sig i hinandens selskab, selv om man politisk set ligger langt fra hinanden. Foto: Jakob Vind
12. 04. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Budskaberne er tilpas provokerende og latteren bobler undervejs.

Det er torsdag aften på Sørup Herregård uden for Ringsted og den første kursusdag for 32 nyvalgte politikere fra seks forskellige sjællandske kommuner. De skal frem til lørdag igennem en intensiv indføring i glæd-erne og trængslerne ved at være ny i kommunalpolitik.