Arbejdsmiljø

Er der en stewardesse til stede?

Det nye byråd i Vordingborg har været ude af byen til seminar. Blandt andet for at lægge grunden til et godt samarbejdsklima de næste fire år. Men den gode stemning under hele valgkampen lover også godt for det politiske samarbejde. Det mener tre nyvalgte.

Collage: Karen Linnet Olesen / Colourbox
26. 04. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Forleden sad kommunalpolitikeren fra Vordingborg, Susan Thydal (S), med i P4 Sjællands panel, Meningsministeriet. Et af emnerne var samarbejdsballaden i Slagelse Byråd, så der skal ikke mange stikord til for at få hende til at mene noget om betydningen af et godt klima i lokalpolitik.

– Vi skal kunne tale ordentligt sammen. Det har jeg kørt på i valgkampen. Det kan godt være, at vi politisk er uenige, men det handler i sidste ende om at skabe resultater, og lad os gøre det i en ordentlig tone, siger Susan Thydal, som er ny i kommunalpolitik. Hun har haft sin egen kommunikationsvirksomhed de seneste fire år og har derudover en fortid som stewardesse og lokalrådsformand.