Arbejdsmarked
Ledelse

Jeg sender helst ikke mails efter fyraften

Som administrerende direktør for teknik- og miljøforvaltningen i Københavns Kommune skal Pernille Andersen drive en professionel arbejdsplads, hun skal sørge for at borgerrepræsentationens beslutninger bliver ført ud i livet. Og at den siddende borgmester kan løse sit job bedst muligt.

– Når jeg har en tyrkertro på, at skal jeg være troværdig, bliver der nødt til at være en overensstemmelse mellem, hvem jeg er som menneske, og hvordan jeg udfør­er mit arbejde som administrerende direktør, siger Pernille Andersen. Foto: Jakob Carlsen
20. 06. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Borgmesteren er den absolut tætteste samarbejdspartner i hverdagen, så når der er udskiftning på borgmesterposten er det som at få et helt nyt job.

Sådan siger administrerende direktør for teknik- og miljøforvaltningen i Københavns Kommune, Pernille Andersen. Hun fik med valget i november en ny politisk chef, Ninna Hedeager Olsen (EL), og selv om partifarven og fagområdet er det samme, som de foregående fire år, så er der ikke noget, der hedder plejer, eller at den sædvanlige rutine bare fortsætter.