Sagsbehandling
Teknik
Digitalisering

Find din nabos byggesag på kommunen

Syddjurs har en relativ stor it- og digitaliseringsafdeling med 30 personer. Kommunen prioriterer digitalomstilling højt. Dels af hensyn til kvaliteten. Dels for at lave smarte besparelser.

20. 06. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

It- og digitaliseringschef i Syddjurs Kommune Eva Due har selv været inde på kommunens hjemmeside og finde oplysning­er om byggeri i sit lokalområde. Hun har også lige tjekket, hvad der ligger om hendes egen byggesag på et skur.

Det er systematisk og solid sagsbehandling på det tekniske område, der har ført til, at borgerne i Syddjurs i dag selv kan hente mange af de oplysninger på nettet, som medarbejderne tidlig­ere skulle bruge tid på.