Sagsbehandling
Digitalisering

Tænk på det nye it-system som en slags GPS

Færre fejlafgørelser, større gennemsigtighed, klogere beslutninger og mere styr på lovgivningen. Det skulle gerne blive resultatet af et samarbejde mellem it-eksperter fra blandt andet Københavns Universitet og sagsbehandlere i Syddjurs Kommune.

20. 06. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Et spændende oplæg på en KL-konference om digitalisering fik et par medarbejdere fra Syddjurs Kommune til straks at tage hjem og gå i gang med at omsætte deres nye viden i praksis. Manden med oplægget var Thomas Hildebrandt, i dag professor på Københavns Universitet, og konferencen blev også starten på et samarbejde mellem ildsjælene fra kommunen og universitetsfolkene. Et samarbejde, hvor digitale løsninger skal gøre livet lettere for både sagsbehandlerne og borgerne og samtidig sikre, at stadigt skiftende lovgivninger bliver overholdt, og at de bedste løsninger kommer på bordet.

Professor Thomas Hildebrandt siger om baggrunden for behovet for mere intelligente systemer til sagsbehandlingen: