Ledelse

De har selv valgt hinanden

Borgmester Uffe Jensen (V) i Odder har oplevet at måtte fyre en kommunaldirektør. Det var en svær og også dyr løsning. Derfor er han bevidst om betydningen af selv at have valgt den nuværende kommunaldirektør, Henning Haahr Pedersen. Og bevidst om at passe godt på makkerskabet.

Foto: Asbjørn Sand
13. 09. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye og Tom Ekeroth

Selv om det nu ligger mere end tre år tilbage, husker borgmester Uffe Jensen (V) tydeligt den søndag formiddag, hvor han i dyb hemmelighed havde samtale under fire øjne med to mulige kandidater til den ledige post som kommunaldirektør. Det foregik på borgmesterkontoret i Odder, og borgmesteren, som ikke for ingenting er gammel kriminalassistent, fandt på en snedig undskyldning, som sikrede, at ingen fik nys om noget, og de to kandidater ikke mødtes i døren på rådhuset.