Ledelse

Brede forlig giver kommunaldirektøren arbejdsro

Borgmester og kommunaldirektør i Lejre har aldrig diskuteret, om en topdirektør helst skal bo i sin arbejdskommune. Men faktisk ser borgmester Carsten Rasmussen (S) det som en fordel, at kommunaldirektøren Inger Marie Vynne har et friskt blik med sig udefra.

Rådhuset i Lejre ligger i byen Allerslev, som har ligget der fra jernalderen og i dag er vokset sammen med Lejre Stationsby. Her er bagsiden af rådhusbygningen, som er bygget i 1972. Foto: Jakob Carlsen
11. 10. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Da kommunaldirektør og borgmester dukker op i mødelokalet til den aftalte tid for at tale om deres relativt nye makkerskab i spidsen for Lejre Kommune, har den ene af dem lige forsøgt sig med at drage en parallel mellem dem selv og Disneys berømte par, skønheden og udyret. Makkerparret morer sig. Og på spørgsmålet: Hvordan er jeres kemi? svarer borgmester Carsten Rasmussen med pokerface: Udmærket tak.