Digitalisering

Theresa bruger Facebook på opfordring

SF’eren fra Himmerland, Theresa Berg Andersen, ser sin Facebook som en slags dagbog, men også som en slags oplysningsplatform, og hendes følgere kan godt lide hendes enkle opdateringer om byrådets arbejde. Mere af det, Theresa, skriver de.

På FB 31. august: Fredag aften blev borgmesteren og jeg hyret til en omgang sponsorcykelløb – hvem gætter I på cyklede flest runder. Foto fra Theresa Berg Andersens Facebookside
25. 10. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Hun har selv oplevet, at det tog næsten fire år, eller en hel periode, at komme helt på omgangshøjde med byrådsarbejdets mange termer og regelsæt. Derfor har Theresa Bang Andersen også blik for, at borgerne kan have brug for at få serveret nyt om lokalpolitikernes arbejde i en let fordøjelig form. Og i hendes tilfælde foregår det på Facebook, hvor hun har 1200 følgere.

– For eksempel skrev jeg forleden: Vi får 2,4 milliarder fra skat og stat, som skal fordeles på seks udvalg, og det er derfor, byrådet nu er draget på budgetseminar. De lidt mere avancerede informationer lægger jeg ud som video. Og i en kommune med 37.000 indbyggere får jeg kredit for mine opdateringer, når jeg kommer ned i byen, og nogen skriver også direkte til mig: Mere af det, Theresa. Jeg ved fra mig selv, at ingen gider læse to A4 sider, så jeg koger det ned. Keep it simple, så hænger læserne ved, siger hun.