Skole
Digitalisering
Børn

Der må ikke gå ”So ein Ding” i den

Teknologien er ikke et mål i sig selv. Kommunalpolitikerne skal gøre sig klart, at det er ikke nok at afsætte penge til hardware. Det er en større øvelse for kommunerne at få det til at spille sammen med folkeskolens formål og blive klar til det nye fag teknologiforståelse, mener KL’s formand for børn og undervisning.

08. 11. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

”So ein Ding müssen wir auch haben”, siger vi på dansk, når vi med en blanding af fryd og fascination ser en ny ting, ofte af teknisk karakter. Fristelserne er mange i disse år, men der er grund til eftertanke, når det handler om, hvad der egentlig er brug for i folkeskolen.

Man har til alle tider inddraget de nye teknologier i undervisningen i folkeskolen. Det hele går bare lidt stærkere i dag.