Skole
Børn

Dimser og didaktik i det moderne sløjdlokale

Teknologi og innovation er blevet et fag i Rødovre Kommunes skoler med læseplan og hele molevitten. På værkstedslaboratoriet TekX kan eleverne arbejde med teknologier i problemløsningen. For Rødovres borgmester, Erik Nielsen (S), er der noget større på spil. Det handler om demokratiets beståen og udvikling.

08. 11. 2018 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

Lugten af brændt træ breder sig i rummet, mens laserskærerens røde stråle arbejder sig gennem den tynde krydsfinerplade, og delene til en bil kommer til syne. Laserskæreren ligner en blanding af en stor printer og en maskine, der kunne stå i et snedkerværksted.

Lugten af det brændte træ bringer minder frem fra tidligere tiders sløjdtimer, hvor noget af det fede var at skrive sit navn og lave mønstre i et stykke træ med en håndholdt glødeskriver.