Arbejdsmarked
Beskæftigelse
Ældre

Flere sosu’er skal i fuldtidsjob

Mona Striib er den første kvindelige topforhandler på lønmodtagersiden. Hun siger, at hun er født med ligestilling på rygraden, og hendes klassekammerater fra folkeskolen husker hende stadig som fremme i skoene.

Den nye topforhandler på det kommunale overenskomstområde ser sig selv som en person, der siger, hvad hun mener, og som sørger for, at der er højt til loftet i lukkede rum. Foto: Mads Nissen / Ritzau Scanpix
24. 01. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Der er brug for at tænke nyt og bryde med traditionel tænkning, hvis det skal lykkes at skaffe flere medarbejdere til ældreplejen. Og én oplagt løsning er at skabe flere fuldtidsstillinger.