Baggrund
Virtual Reality bokser indlæringen på plads
På Skovmoseskolen i Rødovre bruger man Virtual Reality som led i undervisningen. Det stimulerer både den kognitive og motoriske udvikling hos skolens elever, der har det til fælles, at de alle har et eller flere handicap.
Læreres utryghed bremser VR-løsning
Syge eller indlagte børn får ikke altid tilbudt den undervisning, de har krav på, men et Virtual Reality-system kan lade dem være med i klassen fra sygesengen. Teknologien er klar, men lærernes utryghed ved at blive overvåget gør, at systemet i stedet samler støv.
VR-teknologi skal lære os om drukvaner
Virtual Reality eller VR vinder indpas i velfærdsteknologien, men også psykiske sygdomme og gode vaner kan have gavn af den spirende teknologi.
Lokalpolitikere siger nej til veganer-mad
Forældre skal ikke kunne kræve, at daginstitutionen serverer plantebaseret mad for deres børn. Det mener et overvældende stort flertal af kommunalpolitikerne. Generalsekretæren for Dansk Vegetarisk Forening frygter, at veganske børn tvinges til at spise kød eller gå sultne hjem.
Forældre efterspørger ikke vegansk mad – endnu
Kommunerne bliver ikke ligefrem rendt på dørene af forældre, som kræver rødbedebøffer til deres børn. Men det er kun et spørgsmål om tid, siger fremtidsforsker.
Embedsværket har for meget magt
Embedsværket bestemmer for meget i kommunerne. Det siger halvdelen af landets kommunalbestyrelsesmedlemmer i en spørgeskemaundersøgelse foretaget af Nyhedsmagasinet Danske Kommuner. Giv oppositionspolitikerne flere muskler, foreslår forsker.