Borgerinddragelse
Byråd

Det ender med en Rødovre-model

Viceborgmester Britt Jensen (S) ved af erfaring, at det kan være rigtigt svært for en politiker at sætte sig i spidsen for borgerinddragelse. For det kræver, at man som politiker kan sidde på sine hænder og acceptere, at man i første omgang kun får ordet for at sige velkommen og tak for i dag.

Britt Jensen blev i efteråret valgt til 1. viceborgmester. Her holder hun tale til borgmester Erik Nielsens 25 års jubilæum i januar. Foto: Jakob Carlsen
21. 02. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Rødovres viceborgmester, Britt Jensen (S), får høvl i sit bagland, når hun åbent fremturer med, at hun vil have forbudt rygning på alle kommunens pladser og parker. Men med sin baggrund som mangeårig formand for kommunens social- og sundhedsudvalg mener hun ikke, at rygning længere skal være folks frie valg.

– Mit parti synes, at jeg nogle gange går for vidt, men jeg tror, at om få år vil man sige, at jeg var fremsynet og havde ret, siger hun.