Ledelse
Erhverv
Arbejdsmarked

Direktøren vil slå lyttelapperne ud

Han har bygget bro mellem lastbilchauffører og cyklister. Han har cyklet til Paris sammen med Christiansborg-politikere. Og været med til at starte en privatskole, hvor eleverne fra 0. klasse har både engelsk og tysk. Mød den nye erhvervshus-direktør, Jacob Christian Nielsen i Vojens.

Erhvervshuset Sydjylland bor til leje hos Sønderjysk Landboforening i Vojens sammen med blandt andet Vækstfonden. Direktøren Jacob Christian Nielsen har anden arbejdsdag, og han tager tålmodigt turen ud til ære for fotografen. Foto: Maria Tuxen Hedegaard
21. 03. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

– Når vi kigger to-tre år frem i tiden, vil jeg gerne have, at alle andre kan spejle sig i Erhvervshus Sydjylland og vores 13 kommuner som det sted, hvor man er god til at udnytte synergi til fordel for virksomhederne, og hvor man går efter helhedssyn og ikke kassetænkning.

Sådan siger direktøren for det nye Erhvervshus Sydjylland, 45-årige Jacob Christian Nielsen, når han kort skal skitsere målsætningen for sit nye job i erhvervshuset, som er en del af en helt ny tværkommunal satsning for erhvervsfremme – besluttet på Christiansborg.