Ledelse
Arbejdsmarked
Arbejdsmiljø

Vi skal lytte til frustrationer, drømme og håb

Fredericia Kommune er ved at udforske en mindre hierarkisk organisationsmodel, der både skal styrke samarbejdet på tværs i organisationen og til politikere og borgere. Ambitionen er også at forstå borgernes perspektiv og lære af det, fortæller kommunaldirektør Annemarie Schou Zacho-Broe.

Foto: Maria Tuxen Hedegaard
15. 08. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Kommunaldirektør Annemarie Schou Zacho-Broe er først for nyligt rykket ind i sit rummelige kommunaldirektør-kontor på rådhuset i Fredericia. For selv om det er ét år siden, hun tiltrådte jobbet, har hendes kontor midlertidigt været udlånt til kommunens egen firemand store, interne analyseenhed, mens hun selv har holdt til i det mindste kontor på borgmestergangen.

– Analyseenheden har siddet et år for at kigge på udfordringerne i vores jobcenter, og når de fik mit kontor, var det også for at understrege, at deres arbejde har en betydning, forklarer Annemarie Schou Zacho-Broe.