Ledelse
Byråd

Jeg er ikke i kommunalpolitik for at fremme en landspolitisk dagsorden

Ellen Phillipsen Dahl har været i politik af to omgange. Fælles for dem begge er, at hun blev valgt ind for en lokalliste. Borgerlisten i 2005 og Demokratisk Balance i 2013. Hun mener ikke, at de landsdækkende partier kan give hende den frihed, hun har brug for.

– Mange dømte os til at være færdige som parti. Internt i vores liste blev det til den holdning, at vi skal vise dem, at de tager fejl,siger Ellen Phillipsen Dahl. Foto: Bo Lehm / Nordjyske / Ritzau Scanpix
29. 08. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Frederik Overby Vinding

Da Ellen Phillipsen Dahl forlod Mors for at tage en uddannelse som arkitekt i Aarhus, var det ikke med et ønske om nogensinde at vende tilbage. En tilfældighed ledte hende tilbage til Mors, og en aktiv indsats for at gøre Mors til et bedre sted at bo fik hende til at tage de første skridt ind i byrådet. To lokallister og et år som løsgænger er skyld i, at hun i dag er valgt ind i Morsøs byråd for tredje gang. Det kan blive til en fjerde gang i 2021, hvor hun er Demokratisk Balances borgmesterkandidat.

Frihed i lokallisten

Ellen Phillipsen Dahl er i dag medlem af lokallisten Demokratisk Balance, men første gang hun blev valgt ind i Morsøs byråd, stillede hun op for Borgerlisten.