Byudvikling
Erhverv

Vækstmotor med plads til fugle, fisk og fritid

Holmene er en helt ny måde at tænke erhvervsområde på. Indtil videre en vision i Hvidovre Kommune, men så snart en VVM-redegørelse er færdig og en anlægslov er vedtaget, kan skabelsen af ni øer begynde. Med plads til industrier, natur og mennesker.

Foto: Urban Powers for Hvidovre Kommune
29. 08. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Tom Ekeroth

Det ligner en drøm, hvor alt går op i en grønnere enhed: Moderne virksomheder med 12.000 nye arbejdspladser, rekreative områder til sport til lands og til vands, 700.000 kvadratmeter bynær natur, plus kystsikring. Ni øer i vandet ud for Hvidovre, tilsammen Hovedstadens grønne vækstmotor. Og en helt ny måde at tænke erhvervsarealer på.

Men selv om det lyder som en drøm, skal det nok blive til virkelighed, understreger Hvidovres borgmester Helle Adelborg (S).