Ledelse
Navne
Byråd

Jeg plejer at kalde dem for sure gamle mænd

Signe Nøhr (K) er 25 år og allerede i gang med sin anden periode i Vesthimmerland Kommunes byråd. Hun stillede op, da hun var 18, blev valgt ind som 19-årig, og har siden skullet lære at navigere i en verden, hvor hun er den unge blandt de voksne og den voksne blandt de unge.

12. 09. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Frederik Overby Vinding

Signe Nøhr har altid vidst, at hun hælder til den borgerlige side, men da hun gik ind i politik som 18-årig, havde hun aldrig taget bestik af, præcis hvilket parti hun hørte hjemme hos. Hun havde faktisk heller aldrig overvejet at stille op til kommunalvalget, før hun blev opfordret til det af familiens nabo til en fest.

Tilbage i gymnasietiden, da hun var 18 år og stadig boede hjemme hos sin mor og far, var hun med til en fest hos naboen, familiens mangeårige ven, daværende borgmester Knud Kristensen (K). Han spurgte hende, om hun ikke ville stille op til det næste kommunalvalg for Det Konservative Folkeparti. Uden at have overvejet, hvad hun egentlig gik ind til, fik Signe Nøhr sagt ja til tilbuddet.