Klima
Ledelse
Teknik

Scenen er sat for ny klimalov

Regeringen og dens støttepartier har sat gang i arbejdet med en ambitiøs klimalov, der skal reducere Danmarks udledning af CO2 med 70 procent i 2030. Kommunerne arbejder allerede seriøst med klimaplaner og skal med i det lovforberedende arbejde, mener KL.

Egentlig havde klimaminister Dan Jørgensen (S) forestillet sig, at vindmøllerne på vandet skulle have dannet baggrund for pressemødet. Men Greenpeace og andre klimaforkæmpere stjal billedet med et andet bagtæppe. Foto: Thomas Kokholm
12. 09. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

Klima-, energi- og forsyningsminister Dan Jørgensen (S) tog i sidste uge opstilling i vandkanten ved naturcenteret på Amager Strand sammen med ordførere og partiledere fra støttepartierne R, SF og EL.

Scenen var sat for arbejdet med den nye klimalov, og den scene skal kommuner også op på.