Borgerservice
Velfærd

Kom til teoriprøve i din lokale Borgerservice

Borgerservicechef Eva Freidahl Graae er en af dem, der ved, hvad et stækket postvæsen og manglende it-kapacitet hos politiet kan betyde for almindelige menneskers hverdag, og for hendes medarbejdere. For dem handler det nemlig om at få borgerne tilfredse ud ad døren.

12. 09. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Søndag opdager en frustreret mor, at posten alligevel ikke har leveret hendes nye pas, og familien skal rejse mandag morgen. I den situation ringer hun hjem til borgerservicechefen, Eva Freidahl Graae, eller til kommunaldirektøren eller borgmesteren i Herning. Og det kan ingen være tjent med. Derfor er borgerservicechefen, som også er formand for borgerservicecheferne i Danmark, meget interesseret i, at Postnord bliver bedre til at levere breve til private borgere.

– Vi døjer med postvæsnet og prøver at kigge på nogle løsninger. Men hvis vi er nervøse for, om et pas eller et kørekort når frem, så vælger vi at få det sendt til os, og så skal borgerne selv hente det. Men det er en løsning, der både betyder mere arbejde for os og ulejlighed for borgeren, der skal kigge forbi endnu en gang, forklarer Eva Freidahl Graae.