Ledelse
Byråd
Kommunalvalg

Klar til opgøret med det borgerlige styre i Helsingør

Claus Christoffersen (S) er socialdemokratisk spidskandidat til borgmesterposten i Helsingør Kommune. Han har altid arbejdet med politik, men udlever først nu drømmen som folkevalgt. Han er opvokset i det socialdemokratisk kerneland på Amager og tror, det er muligt at bryde det borgerlige vælde i Helsingør.

Foto: Torben Sørensen / Kalabas
26. 09. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Frederik Overby Vinding

– Kommunalpolitik er anderledes end meget andet politik, fordi der er kontant afregning ved kasse et, når man møder borgerne i supermarkedet dagen efter, man har taget en politisk beslutning, siger Claus Christoffersen.

Tilbage i juni blev Claus Christoffersen valgt som det nye socialdemokratiske håb til borgmesterposten, efter at partiets mangeårige kandidat, Henrik Møller (S), blev valgt ind i Folketinget.