Sundhed
Ældre

Frivilliges indsats betyder færre besøg hos lægen

Mange tusinde ældre risikerer at blive ramt af depression, og mange uden at de får hjælp. Sådan behøver det ikke at være, hvis kommuner og frivillige mere systematisk slår kræfterne sammen, som de for eksempel har gjort i Horsens og Faaborg-Midtfyn.

24. 10. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Det kan være svært at måle resultatet af den indsats, som frivillige gør for at sprede glæde og liv blandt ældre medborgere.

Men Svend Aage Hansen, som er aktiv i Seniornet Horsens og medlem af Ældrerådet, færdes så meget ude blandt kommunens sårbare ældre, at han er sikker på, at indsatsen gør en forskel både for de ældre selv og for samfundskassen.