Digitalisering
Skole

Ry-sagen er blevet til e-learning

Godt 1.000 ledere, pædagoger og lærere i Skanderborg har haft et digitalt undervisningsforløb, som skal sikre, at de har styr på dokumentationen, hvis der er grund til bekymring for et barn eller en elev. Det kan andre kommuner have glæde af.

24. 10. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Skanderborg Kommune ligger i dag inde med et let tilgængeligt undervisningsmateriale, som kan hjælpe lærere, ledere og pædagoger med at få dokumenteret det, de skal, når der opstår problemer med børn eller elever.

Det er resultatet af den proces, som er fulgt i kølvandet på den meget omtalt Ry-sag for to et halvt år siden, hvor en 16-årig dreng blev forbrændt af en brandbombe og fire jævnaldrende drenge dømt for overfald.