Digitalisering
Ledelse
Arbejdsmiljø

Skanderborg lader ikke de ansatte stå alene

39 af landets kommuner ved, hvad de gør, hvis en ansat bliver udsat for digital chikane, men der er stor forskel på, hvordan og hvornår kommunerne håndterer det. I Skanderborg tager man affærer med det samme for at beskytte medarbejderen.

24. 10. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Frederik Overby Vinding

– Et overgreb mod en enkelt medarbejder behandles som et overgreb mod den enkelte arbejdsplads og Skanderborg Kommune som helhed og dermed ikke som en privat sag for den forurettede medarbejder. Skanderborg Kommunes ledelse vil, med respekt, i samarbejde med den forurettede sørge for støtte og beskyttelse.

Sådan står der i Skanderborg Kommunes personalepolitik for digital chikane. Kommunen lægger stor vægt på, at de ansatte aldrig står alene, hvis det skulle ske, at de blev chikaneret digitalt.