Ledelse
Byråd
Idræt

Alle behøver måske ikke en håndboldhal

Holstebro Kommune er fyldt med små samfund, hvor lokalpatriotismen er stor og en del af identiteten. Foreningsdanmark er omdrejningspunkt for det meste. Det skal man værne om, men måske behøver alle ikke have en håndboldhal, siger Bibi Mundbjerg (V) fra Skave, som er den eneste kvinde i Venstres ni mand store byrådsgruppe.

Foto: Holstebro Kommune
07. 11. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Frederik Overby Vinding

I Holstebro Kommune er de små lokalsamfund noget, man værner om. Hvis ikke man gør det, så hænger kommunen ikke ordentligt sammen. Det mener Bibi Mundbjerg (V). Hun er fra Skave, der har lige knap 500 indbyggere. Hun er medlem af Venstre og brænder for at give landdistrikterne og foreningslivet de bedste forudsætninger. Også selvom det kan koste ekstra.

– Når man snakker om lokalsamfundene, er der altid snak om skolelukninger og manglende offentlig transport, men det nytter ikke noget at lukke alle skolerne uden for centerbyerne. Vi skal selvfølgelig have nogle stærke centerbyer, som vi har i Holstebro, Ulfborg og Vinderup. Men vi er også nødt til at have nogle lokalsamfund, der gør det attraktivt at bo i hele kommunen, siger hun.