Ledelse
Teknik

Borgmestre er klar til mere overvågning

Syv ud af ti af landets borgmestre siger ja tak til forslag fra regeringen om mere overvågning – og de vil også gerne gå endnu videre, viser en rundspørge, som Danske Kommuner har foretaget.

07. 11. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Det kan meget vel ende med flere overvågningskameraer i det offentlige rum, sådan som regeringen foreslog i sin sikkerhedspakke tidligere på måneden. I hvert fald er det overvejende flertal af landets borgmestre helt med på idéen, viser en rundspørge, som Nyhedsmagasinet Danske Kommuner har foretaget.

Her svarer 70 procent, at de helt generelt er tilhængere af øget overvågning, mens 65 procent også synes, det vil være en god idé at opsætte mere videoovervågning i nattelivet, hvilket er en del af regeringens udspil.