Arbejdsmarked

Japansk disciplin giver skarp formidling

Japansk inspireret præsentationskunst giver Skanderborg Kommunes ansatte et sjovt og lærerigt afbræk fra hverdagen. Det er en svær disciplin at mestre og en god øvelse i skarp formidling, mener kommunaldirektør.

07. 11. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Frederik Overby Vinding

Hvad har skoleudvikling, Norge, plastaffald og rygestop med hinanden at gøre? Intet! Alligevel mødte over 40 kommunalt ansatte op i Skanderborgs byrådssal en fredag formiddag for at høre fire anderledes oplæg om de vidt forskellige emner.

Lige knap syv minutter. Så længe havde oplægsholderne til at komme omkring hver deres emne. Siden 2014 har Skanderborg Kommune afholdt PechaKucha-inspirerede oplæg til intern videndeling og inspiration.