Beskæftigelse
Rekruttering

Fælles fynsk indsats for ledige akademikere

Lav en grundig drejebog for samarbejdet mellem jobcentrene, og sæt god tid af til kaffepauser i det politiske netværk. Sådan lyder rådene fra Odense Kommune, som har store forventninger til det fynske samarbejde på beskæftigelsesområdet.

07. 11. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Står det til Odense Kommune, så bliver den stigende akademikerledighed på Fyn et vigtigt tema for de fynske kommuners fælles beskæftigelsesforum.

– Akademikerledigheden er noget, vi kommer til at kigge på i Odense, men jeg vil rigtigt gerne gøre det i samarbejde med resten af de fynske kommuner i det fynske beskæftigelsesforum. Det er for mig at se et oplagt emne for et samarbejde, som jeg gerne vil drøfte med mine politiske kolleger fra de otte andre fynske kommuner, siger Odenses beskæftigelses- og socialrådmand Brian Dybro (SF).