Ledelse
Arbejdsmarked

Jeg var en fremmed fugl

Halvandet år blev det til som kommunaldirektør på Bornholm. Tidligere departementschef Peter Loft passede ikke ind i den kommunale verden, erkender han i dag.

21. 11. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Røgen havde efterhånden lagt sig efter den såkaldte skattesag, hvor han blev hjemsendt med fuld løn, tildelt en næse og siden afskediget. Færdig som topembedsmand i staten, som havde været hans arbejdsgiver i mere end 30 år.

I første omgang blev Peter Loft ansat som lobbyist – men de færreste havde nok set komme, at han senere skulle blive kommunaldirektør på Bornholm. Ikke desto mindre tiltrådte han netop den stilling i februar 2017.