Ledelse
Biblioteker

Gladsaxes pædagoger deler viden digitalt

Pædagogerne i Gladsaxe har sagt farvel til støvede fagbøger og goddag til deres eget digitale bibliotek, hvor de kan hente og dele ny viden. Senest har kommunen været med til at udvikle et digitalt redskab, der sikrer, at ingen børn sakker bagud af legen.

21. 11. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Pædagogisk konsulent i Gladsaxe, Betina Byriell Larsen, lyder ikke helt tilfreds med netdækningen i mødelokalet på rådhuset, da hun åbner computeren for at demonstrere det nye digitale læringsbibliotek, som blev taget i brug 1. november, og som skal gøre det lettere for kommunens pædagoger at blive klædt fagligt på.

Men efter lidt småbrok får hun endelig systemet til at køre, og hun kan åbne en side med farvestrålende klikbare bokse. Boksene er afløseren for støvede fagbøger eller besværlige ringbind. Her kan pædagogerne frem over klikke sig til den mest aktuelle viden på deres område. De kan også klikke sig direkte til visuel inspiration i hverdagen fra i alt 200 billeder.