Ledelse
Kommunalvalg

Tror ikke på reform inden KV21

En tredjedel af landets borgmestre tror på trods af ambitioner og intentioner ikke på, at det vil lykkes S-regeringen at lave en reform af udligningssystemet inden næste kommunalvalg.

05. 12. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Jon Kirketerp Jørgensen

Regeringen har i sit lovprogram bebudet, at den vil fremsætte et lovforslag om en ændring af udligningssystemet i februar måned næste år. Hvis det holder, og Folketinget kan blive enige om en aftale inden sommer, så kan ændringerne træde i kraft i 2021.

Men hver tredje borgmester tror ganske enkelt ikke på, at regeringen får landet en udligningsreform, der træder i kraft inden næste kommunalvalg. Det viser en rundspørge foretaget af Nyhedsmagasinet Danske Kommuner.