Beskæftigelse
Rekruttering
Arbejdsmarked

Fluen på væggen i jobcenteret

Næstved har uddannet en halv snes samtaleagenter til at give kolleger feedback på mødet med borgerne. Øvelsen har været brugt på skoleområdet, og nu er den godt i gang på jobcenteret, og det er et greb, der er store forventninger til, siger teamlederen bag initiativet.

05. 12. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Kan man lære noget nyt om sin egen arbejdsindsats ved at have en fornuftig kollega siddende som den opmærksomme flue på væggen klar til at give en konstruktiv og fortrolig feedback.

Ja, siger Jannik Rauer, teamleder i Næstveds arbejdsmarkedscenter. Han er manden bag et initiativ, hvor alle jobcentermedarbejdere i løbet af i år skal have en af kommunens egne 12 samtaleagenter med på en lytter. Målet er at løfte kvaliteten af samtalen med borgeren, og det flugter præcist med den politiske strategi på området.