Beskæftigelse
Rekruttering
Arbejdsmarked

Samtalen på jobcenteret gik godt…

De ledige i Næstved er pænt tilfredse med den sagsbehandler, de møder på jobcenteret. Det viser en rundspørge, og Næstved har ikke tænkt sig at hvile på laurbærrene. Resultatet af en ny rundspørge er på trapperne.

05. 12. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Ni ud af ti ledige går fra jobcenteret i Næstved med en følelse af, at de har haft en god samtale med deres sagsbehandler, og at sagsbehandleren kiggede på dem og ikke på computeren under samtalen. Stort set lige så mange synes, at sagsbehandleren var en god lytter og var ordentligt forberedt til samtalen.

Men ét er at føle sig lyttet til, og noget andet er den praktiske og lovgivningsmæssige virkelighed, og her er jobcenteret i Næstved også pænt kørende. Hele syv ud af ti ledige synes, at der er blevet taget højde for deres egne ønsker og planer.