Økonomi
Teknik
Miljø

Kommuner vil med i klimaloven

Når målet om at reducere Danmarks CO2-udledning skal indfries, spiller kommunerne en helt central rolle. Men hvordan når vi derhen, og hvad bør der stå i den nye klimalov? Det giver fire kommunaldirektører deres bud på.

19. 12. 2019 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Der er så godt som ingen tvivl blandt landets kommunaldirektører, når man spørger dem om kommunernes rolle i den grønne omstilling.

95 procent svarer i en undersøgelse, som Dansk Erhverv har gennemført i samarbejde med Nyhedsmagasinet Danske Kommuner, at kommunerne spiller en ’meget vigtig’ eller ’ret vigtig’ rolle, hvis regeringen skal nå målet om en CO2-reduktion på 70 procent i 2030.