Sundhed

Fri leg mellem læger og kommune

En gang om året mødes Skanderborg med de praktiserende læger i kommunen til en uformel drøftelse af, hvordan de kan lette arbejdet for hinanden og livet for borgerne. Ideen opstod for tre år siden i det lokale sundhedshus, og alle synes i dag, at det går hamrende godt.

09. 01. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Skanderborg er en fed kommune. Det er den reaktion, formanden for de praktiserende læger i Skanderborg Kommune, Rasmus Peter Christoffersen, møder hos kollegerne fra andre kommuner, når han fortæller om det helt uformelle samarbejde, som Skanderborg og kommunens praktiserende læger har kørt i de seneste tre år.

Det fede handler om, at Skanderborg kommune og alle de praktiserende læger én gang om året mødes til fri leg, hvor de drøfter de problemer, som de hver især tumler med i hverdagen og sammen prøver at blive klogere på, hvor der ligger nogle gode løsninger, og hvordan de kan bruge hinanden bedre.