Ledelse

Lyden af god kemi i Struer

Fra 1. februar er borgmester Niels Viggo Lynghøj (S) og kommunaldirektør Jesper Thyrring Møller det nye makkerpar i Struer Kommune, og de har store forventninger til den nye udligningsordning, som er på trapperne. Forleden mødtes de to over en kop formiddagskaffe i Lydens by.

09. 01. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Struers borgmester Niels Viggo Lynghøj (S) lægger ikke skjul på, at hans ønskescenarie ville være, at den nyansatte kommunaldirektør Jesper Thyrring Møller bliver så begejstret for sit nye lokalområde, at han beslutter sig for at flytte fra Grejs ved Vejle og rykke til Limfjorden.

– Alt andet lige vil vi gerne have, at kommunaldirektøren bor i kommunen. Men vi vil hellere have den rigtige person end at have bopælspligt, så vi tager ikke bare en lokal af den grund, siger Niels Viggo Lynghøj diplomatisk.