Beskæftigelse
Arbejdsmarked

Det bliver sjovere at være ansat i jobcenteret

Med en ny lov går medarbejderne i jobcentret fra at være kontrollanter til at være kreative fødselshjælpere. Det er et spændende rolleskift, og det betyder en ny kultur. Derfor har Lyngby-Taarbæk meldt sig til et projekt, der skal hjælpe dem godt på vej.

23. 01. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

– Med den nye forenklede beskæftigelseslov er det slut med systemmøllen og endeløse samtaler, der ikke giver mening for nogen.

Sådan siger centerchef Dorte Spangsbo, Center for Unge, Borgerservice og Arbejdsmarked i Lyngby-Taarbæk Kommune. Den nye lov, som trådte i kraft 1. januar betyder, at medarbejderne i jobcenteret får en ny rolle og går fra primært at være kontrollerende instans til i højere grad at være de lediges kreative hjælper og dem, der kan se med professionelle øjne på mulighederne.