Beskæftigelse
Arbejdsmarked

Det lille big bang på beskæftigelsesområdet

Høje-Taastrup Kommune har i flere år arbejdet med kulturen i jobcenteret for at møde borgerne med mere gulerod og mindre pisk. Derfor er kommunen godt forberedt til den nye lovgivning, der giver medarbejderne mere plads til de individuelle løsninger.

23. 01. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Sidsel Boye

Da daværende beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen (V) gik i luften med forarbejdet til en ny forenklet lov på beskæftigelsesområdet, håbede direktør Charlotte Markussen, Høje-Taastrup Kommune, at nu kom det big bang, som så mange havde ventet på, endelig i jobcentrene.

– Jeg tænkte, ok, det her kommer op at flyve. Her er en mand, der har modet til at lægge arm med procesreglerne og, hvis man skal være meget ærlig, gå lidt op imod sit eget system og hæren af embedsmænd. Men i virkeligheden blev det ikke helt så fantastisk, siger Charlotte Markussen.