Teknik
Klima

Frederiksberg går helt tæt på borgerne

Den lille, men befolkningstætte, hovedstadskommune vil i løbet af 2020 sætte gang i et bæredygtighedslaboratorium. Det skal give svar på, hvordan borgerne kan bidrage til kommunens CO2-mål.

23. 01. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

På et satellitfoto kan man tydeligt se, at der er et område midt i hovedstaden, der er lidt grønnere end resten. Og i folkemunde har kommunen også fået tilnavnet ”den grønne ø i det røde hav”, som både matcher antallet af grønne områder og den hundredeårige tradition for konservativt styre.

Det har Frederiksbergs nuværende borgmester, Simon Aggesen (K), taget til sig. Forskellen er bare, at det grønne nu handler lige så meget om klima og CO2-udledning, som det handler om parker, træer og partifarver.