Gå til hovedindhold
Inklusion
Skole

Inklusionen er et minefelt

Inklusionsopgaven vokser i folkeskolen. Samtidig tages flere elever ud af skolen til andre tilbud. Det paradoks oplever man i Københavns Kommune, der sidste år stod med en ekstraregning på 135 millioner kroner til specialundervisning og nu satser på tiltag, der skal få inklusionen til at glide bedre.

05. 03. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Thomas Kokholm

”Skal vi forsøge at sætte fokus på, at sorte katte også er gode katte?”, står der på et skilt, og så er væggene i skolens indgangsparti ellers plastret til med flotte kattetegninger og forklaringer på, hvorfor den sorte kat har et dårligt ry. Vi er på Korsager Skole i Husum i Københavns Kommune op til fastelavn.

– Det handler om at spørge, hvorfor man kan blive dømt på sit udseende og farve, siger skoleleder Peter Aksten.

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her