Udligning

Venstre skal bide sig fast i forhandlingsbordet

Meldingen fra flere Venstre-borgmestre er klar: Det er så vigtigt med en ny udligningsreform, at Venstres forhandlere må gøre alt, hvad de overhovedet kan, for at komme med i en aftale.

05. 03. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Regeringen var ikke kommet langt i forhandlingerne om en reform af den kommunale udligning, da Jyllands-Posten i sidste uge kunne dokumentere, hvordan Socialdemokratiet sideløbende med forhandlingerne havde planlagt en række ”angreb” på Venstre.

Finansministerens særlige rådgiver skulle ”finde historier på Venstre på baggrund af svar fra forhandlinger og andet,” og der skulle samles et hold, der både ”defensivt og offensivt” kunne sættes ind på det sociale medie Twitter.