Byråd
Ledelse

I Randers er klimaet kun blevet værre og værre

Randers kommer på decimalerne lige efter Slagelse, når byrådsmedlemmerne vurderer konfliktniveauet i byrådet. Og det går den forkerte vej, lyder det fra flere byrådsmedlemmer. Borgmester Torben Hansen (S) mener ikke, at det ikke går så skidt endda.

19. 03. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Jon Kirketerp Jørgensen og Mads Brandsen

Lad os begynde med den korte version af, hvorfor det står så skidt til i Randers: En omkonstituering, der ender i retten, hvor flertallet taber, en pædagogmedhjælper, der blev renset for pædofili-anklager, men alligevel ikke fik sit job tilbage og en deraf følgende mistillidserklæring til kommunaldirektøren.

Det er bagtæppet for, at 15 af Randers’ 31 byrådsmedlemmer i en rundspørge fra Nyhedsmagasinet Danske Kommuner vurderer byrådets konfliktniveau til 81,73 på en skala fra 1 til 100, hvor 100 er maksimal konflikt. Dermed er byrådet kun overgået af Slagelse som det mest konfliktfyldte.