Økonomi
Byråd

Væksten er ved at gå i stå i Furesø

Alle kommuner vil gerne tiltrække flere indbyggere, men der er ikke meget mere plads til byudvikling i Furesø, konstaterer tidligere Farum-borgmester, Lars Carpens (V), der forleden kunne fejre 25 år i kommunalpolitik.

23. 04. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Mads Brandsen

Ordet farce rækker nok ikke helt til at beskrive det forløb, der tilbage i 2002 bragte Lars Carpens (V) i borgmesterstolen i den daværende Farum Kommune. Byens kontroversielle bykonge Peter Brixtofte (V) havde trukket sig, og en ny borgmester skulle vælges til at rydde op efter skandalesagerne. Først faldt valget på en anden Venstre-politiker, dernæst på løsgængeren Paul Wachtell – og endelig på Carpens.