Gå til hovedindhold
Arbejdsmarked
COVID19
Beskæftigelse

Kreativ kamp mod ledighed

Coronakrisen har fået flere kommuner til at tænke kreativt i kampen mod arbejdsløshed. Nye samarbejder med det lokale erhvervsliv og nytænkning i rekruttering er blandt tiltagene fra en række kommuner.

23. 04. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Martin S. Poulsen

Statslige hjælpepakker og lønkompensation holder hånden under danske lønmodtagere og virksomheder under coronakrisen. Men trods den statslige hjælp kæmper virksomheder over hele landet med at holde sig økonomisk oven vande. Samtidig har knap 50.000 nyledige meldt sig til landets jobcentre siden krisen indtraf 11. marts.

Kommunerne råder ikke over milliardbeløb til at hjælpe det trængte lokale erhvervsliv eller de mange nye ledige, men med lidt hittepåsomhed har flere kommuner gjort deres for at afbøde konsekvenserne af coronakrisen.
I Fredericia har man vendt krisen på hovedet og gjort den til en fordel for skolebørn. For 70 ledige fra hovedsageligt den underdrejede servicebranche bytter nu hoteller og restauranter ud med skoler og daginstitutioner. 

Log ind

For at kunne læse denne artikel, kræver det at du har et abonnement. Hvis du ikke har et abonnement, kan du tegne et her.

Har du glemt din adgangskode, kan du ændre den her