Arbejdsmarked
COVID19
Udsatte boligområder

Bydelsmødre spreder viden om corona

Lokale kvinder har et unikt netværk i udsatte boligområder, som kan bruges til at bringe vigtig viden om coronavirus ud til sårbare indvandrere.

07. 05. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Gitte Johansen, gij@kl.dk

Bydelsmødre har modtaget en halv million kroner af Trygfonden til at udbrede viden om corona i udsatte boligområder. Informationer, som myndighederne på grund af medievaner og sprogbarrierer har svært ved at få spredt til de mest udsatte indvandrere.

– Vi vidste med det samme, at med det netværk, vi har, ville vi have gode muligheder for at hjælpe, og vi fik også megatravlt utrolig hurtigt. Bydelsmødrene fik mange opringninger og blev bombarderet med spørgsmål om både håndvask og afstand, men også om alle de bekymringer, der opstår i en krisesituation, siger Mai-Britt Haugaard Jeppesen, chef for Bydelsmødre.