COVID19
Arbejdsmarked
Digitalisering

Er videomødet kommet for at blive?

Coronakrisen har tvunget kommunerne til at arbejde på nye digitale måder. Hvilke erfaringer kan man så tage med sig, når krisen er overstået? Videomødet er nok kommet for at blive, men kan ikke erstatte det vigtige fysiske møde. Tre kommunalpolitikere giver deres bud på, hvad de har lært i coronatiden.

07. 05. 2020 - kl. 08:00
Tekst af Frederik Overby Vinding

Coronakrisen har tvunget kommunerne til at holde den fysiske kontakt til et absolut minimum. Alle, der kan, arbejder hjemmefra. På kort tid er størstedelen af de fysiske møder midlertidigt erstattet af videomøder.

Men når coronaen er væk, og man igen kan omgås hinanden, går kommunerne så tilbage til at afholde størstedelen af møderne fysisk?